MIKOŁAJ TRZASKA - WOŁYŃ-MUZYKA Z FILMU (2016) [WMA] [FALLEN ANGEL]
Kategorie
Ranking
RSS
Programy

Statystyki
Użytkowników:
Zarejestrowanych wczoraj:
Zarejestrowanych dzisiaj:
Torrentów:
Dodanych wczoraj:
Dodanych dzisiaj:
Warezów:
Dodanych wczoraj:
Dodanych dzisiaj:
111,552
53
44
218,033
72
109
14,208
1
0
Ostatnie 30
Popularne
w Sierpniu
==Torrent==
Kategoria: Muzyka » Soundtracks


Dodał: Fallen Angel
Data dodania:
2019-07-21 15:21:18
Rozmiar: 289.84 MB
Seedów: 0
Peerów: 0
Pobrano: 19 razy
Kondycja:









MIKOŁAJ TRZASKA - WOŁYŃ-MUZYKA Z FILMU (2016) [WMA] [FALLEN ANGEL]

...SIŁA I PIĘKNO MUZYKI TKWIĄ W JEJ RÓŻNORODNOŚCI...




Są na świecie płyty, o których nie śniło się młodym klerykom...





„Chcę zrobić film odważny. Film, który nazwie, nauczy i odda hołd. Przede wszystkim jednak wzruszy, trzepnie po sercu i po głowie. Sponiewiera, zmusi do refleksji, ale będzie mostem, a nie murem. Być może część widzów zrozumie, że czasy, w których żyjemy, nie są najgorsze. Wrócą do domów, żeby przytulić swoje dzieci” – powiedział Wojciech Smarzowski, scenarzysta i reżyser „Wołynia”, w trakcie realizacji tego najtrudniejszego w swoim dotychczasowym dorobku filmu. Stworzył wielkie epickie kino, w którym krzyk miesza się z szeptem, brutalność z delikatnością, pełne emocji, ale i refleksji. Pomógł mu w tym wydatnie Mikołaj Trzaska, choć tym razem reżyser wziął do filmu stosunkowo mało muzyki przez niego napisanej. Notabene, „Wołyń” imponuje nie tylko przemyślanym, utrzymanym w jednorodnej poetyce obrazem (operatorem filmu był Piotr Sobociński jr), ale również ścieżką dźwiękową, perfekcyjnie przygotowaną przez Jacka Hamelę, na której ze słowem wypowiadanym w kilku językach sąsiadują przyśpiewki ludowe oraz – nieraz przejmująca funkcje narracyjne – muzyka Trzaski, a cały pejzaż dźwiękowy znakomicie uzupełniają różnego rodzaju szmery (dźwięki naturalne) czy użyte dramaturgicznie fragmenty ciszy.

To już szóste wspólne dzieło Smarzowskiego i Trzaski – po spektaklu teatralnym „Kuracja” oraz filmach: „Dom zły”, „Róża”, „Drogówka” i „Pod Mocnym Aniołem”. I chyba najdojrzalsze. Ten tandem reżysersko-kompozytorski pracuje dość nietypowo, tzn. z jednej strony Smarzowski daje Trzasce całkowicie wolną rękę, z drugiej „przywiązuje” go do przygotowywanego filmu już od etapu pisania scenariusza. Dzięki temu kompozytor jest blisko bohatera niejako od jego narodzin. „Wojtek nie daje żadnych wskazówek. Prosi jedynie o bycie blisko głównego bohatera. Mam być na jego plecach, być jego stanem umysłu, emocji…” – wyznaje Trzaska. Protagonistką filmu, rozgrywającego się w małej wołyńskiej wsi zamieszkanej przez zgodnie żyjących Ukraińców, Polaków i Żydów, jest Zosia Głowacka zakochana w ukraińskim chłopaku, zmuszona jednak do poślubienia owdowiałego bogatego polskiego gospodarza z dwójką dzieci. Na indywidualny dramat dziewczyny nakłada się tragedia wojenna: najpierw okupacja sowiecka, potem niemiecka, wreszcie wybuch ukraińskiego nacjonalizmu i polski rewanżyzm. W tej spirali nienawiści Zosia próbuje ocalić siebie i swoje dzieci…

Trzaska nie skomponował muzyki ilustracyjnej, często sięgając po rozwiązania kontrapunktyczne, stworzył przejmujący pejzaż psychologiczny snutej przez Smarzowskiego opowieści. „Tam, gdzie w obrazie pojawia się piękno i czystość, moim zadaniem było zasiać dźwiękiem chaos, scenom rzezi nadać charakter odrealnienia” – wyznaje kompozytor. Znakomitym odtwórcą jego idei okazała się Klezmerska Orkiestra Teatru Pogranicza z Sejn, z którą od dawna współpracuje. Ten swoisty polsko-żydowsko-ukraiński kolaż muzyczny na kilkanaście dęciaków, akordeon, cymbały, instrumenty perkusyjne i przeszywający wręcz swym brzmieniem kontrabas Jacka Mazurkiewicza brzmi niezwykle przejmująco i wiarygodnie. A jeden z motywów przewodnich – Miłość ukryta w ogniu – którego wersja marszowa rozpoczyna płytę, a elegijna – ją kończy, to bez wątpienia jeden z najbardziej przejmujących, a zarazem najpiękniejszych tematów w dziejach polskiej muzyki filmowej. Towarzyszy finałowej wizyjnej scenie „Wołynia”, a także napisom końcowym, które choć długie – szkoda, że tak krótkie… Po wybrzmieniu ostatnich taktów, których dramaturgię dodatkowo wzmacnia liryczne murmurando, publiczność – podczas premierowego seansu w gdyńskim Teatrze Muzycznym – długo nie wstawała z foteli.

Jerzy Armata




Wierna i owocna współpraca Mikołaja Trzaski z Wojciechem Smarzowskim przypomina mi inny, dziś już legendarny, polski duet „kompozytor-reżyser”. Mam tu na myśli Krzysztofa Komedę i Romana Polańskiego. Słychać to w szczególności w muzyce do filmu Wołyń. Utwory napisane przez Trzaskę, melancholijne, lecz pełne napięcia tematy, kreatywnie podjęte przez Jacka Mazurkiewicza i Orkiestrę Klezmerską Teatru Sejneńskiego, brzmią niczym klasyczna, epicka ścieżka dźwiękowa, a jednocześnie mają niebywale wysoką jakość same w sobie i mogłyby spokojnie funkcjonować samodzielnie, niezależnie od filmu.

Niemniej sam kontekst produkcji Smarzowskiego jest w muzyce Trzaski wyraźnie zasygnalizowany w swoistym melodyczno-kulturowym tyglu. W tematach melodyka ludowa (żydowska, ukraińska, polska) przeplata się z wojskowym marszem, kresowe, dźwięczne cymbały sąsiadują ze współczesną sonorystyką, tematy wypływają z free jazzowych odjazdów i odwrotnie – utwory ulegają nagłej dezintegracji w quasi-wojennym chaosie. Słychać tutaj doświadczenie, jakie gdański saksofonista zdobył chociażby w big bandzie Resonance Kena Vandermarka. Całość ma charakter romantyczny, subtelny, rzewny, ale jednocześnie brutalny i bezwzględny. Imponuje zarówno kompozytorska dojrzałość, intuicyjność Trzaski, jak i aranżacyjna fantazja i bogactwo brzmień, zapewnione przez Orkiestrę z Sejn. Z mojego punktu widzenia, pod względem finezji zastosowanych środków, muzyka znacznie przewyższa obraz, do którego została napisana. I trochę szkoda, że została już z nim sztywno związana, na dobre i na złe (okładka płyty…). Nie mam jednak wątpliwości, że jakość ścieżki dźwiękowej wytrzyma próbę czasu i w przyszłości album doczeka się reedycji z przyzwoitą szatą graficzną, z której słynie zdecydowana większość wydawnictw saksofonisty.

Abstrahując od filmu, muzyka do Wołynia to zdecydowanie jeden z lepszych albumów w przepastnej dyskografii Mikołaja Trzaski. Płyta szczególna, różnorodna, stematyzowana i wykonana przez jedyną w swoim rodzaju Orkiestrę Sejneńską, która sama wywodzi się z rejonów pogranicza. Paradoksalnie na Wołyniu Trzaska – czołowy polski improwizator – jawi się jako kompozytor z prawdziwego zdarzenia, finezyjnie burzący gatunkowe podziały.

Krzysztof Wójcik





1. Marsz Miłości Ukrytej W Ogniu-Marching Of Love Hidden In The Fire
3:06
2. Kochankowie We Mgle-In The Fog Of Love 3:53
3. Pejzaż Rozpaczy-Landscape Of Sorrow 6:30
4. Żniwa Czerwonych Kwiatów-Harvest Of Red Flowers 4:15
5. Płonące Słońce-Wschodzący Księżyc-Burning Sun-Rising Moon 7:01
6. W Ramionach Śpiącego Rycerza-In Arms Of The Sleeping Knight 6:10
7. Pole Pamięci-Field Of Memory 7:18
8. Ośmiornica Przemocy-Octopus Of Violence 5:31
9. Śniąc O Nieznanym Potworze-Dreaming About Unknown Monster 3:37
10. Miłość Ukryta W Ogniu-Love Hidden In The Fire 7:36


Nagrania dokonano 17,18 grudnia 2015r. w "Kinie Polonez" w Sejnach / Polska, przez Sound Stream - Agro Recording Studio
Atwork (c) Forum Film Poland
Zgranie dżwięku zrealizowano przy pomocy finansowej Województwa Pomorskiego.
Specjalne podziękowania dla Fundacji i Ośrodka "Pogranicze" oraz dla Ośrodka Kultury w Sejnach.





Accordion – Wojciech Szroeder
Alto Saxophone – Maciej Popiel, Stanisław Soroko
Alto Saxophone, Baritone Saxophone, Bass Clarinet, Music By – Mikołaj Trzaska
Body Percussion – Borys Pol
Contrabass – Jacek Mazurkiewicz, Michał Moniuszko
Cornet – Michał Popiel
Percussion – Dominika Korzeniecka, Mateusz Bartosiewicz
Tenor Saxophone – Michał Jakimowicz
Tenor Saxophone, Clarinet, Bass Clarinet – Tomek Stawiecki
Trombone – Maciej Soroko, Mateusz Sznejkowski
Trumpet – Dominik Sekura, Marcin Dąbrowski
Trumpet, Flugelhorn – Kacper Szroeder
Tuba – Tadeusz Soroko
Valve Trombone – Patryk Masłowski
Vibraphone, Dulcimer – Mikołaj Pol



https://www.youtube.com/watch?v=jIuMUmt5Keg



POZWÓL POBRAĆ INNYM, NIE BĄDŹ ŚWINIĄ!!!




INITIAL SEEDING. SEED 14:30-22:00.
POLECAM!!!

START WIECZOREM... 100% Antifascist

Trailer
Lista plików Show/Hide [Pokaż/Ukryj]
Trackery
Tracker URLSeedówPeerówPobrań
http://tracker1.itzmx.com:8080/announce000
udp://opentrackr.org:1337/announce000
udp://thetracker.org:80/announce000
udp://explodie.org:6969/announce000
udp://open.demonii.si:1337/announce000
udp://exodus.desync.com:6969/announce000
udp://tracker.tiny-vps.com:6969/announce000
udp://tracker.filemail.com:6969/announce000
udp://tracker.torrent.eu.org:451/announce000
udp://tracker.opentrackr.org:1337/announce000
udp://denis.stalker.upeer.me:6969/announce000
udp://retracker.lanta-net.ru:2710/announce000
udp://tracker.open-internet.nl:6969/announce000
udp://tracker.internetwarriors.net:1337/announce000
udp://tracker.leechers-paradise.org:6969/announce000
Podobne Pliki

Komentarze

Brak komentarzy!

Dodawanie komentarza
Komentujesz torrenta:
MIKOŁAJ TRZASKA - WOŁYŃ-MUZYKA Z FILMU (2016) [WMA] [FALLEN ANGEL]

NAJCZĘŚCIEJ POBIERANE